2011-11-11

Jag och Cheppi sitter i vardags rummet och har en riktigt allvarlig situation. På¨facebook kom frågan "vilken superkaft skulle du välja?  1. Osynlig 2. Läsa Tankar 3. Gå genom väggar 4. Flyga".

Först ville vi båda ha förmågan att läsa tankar, det är ju bara så passande eftersom att vi är studenter. Tänk er att sitta på tentan och få en blackout. Bara att lyssna dig till svaret! Ta bara det svaret som majoriteten av personerna i rummet tänker! Sen kom vi in på diskussionen om varför folk valde att vara osynliga. Först trodde jag inte att jag ville det för jag förstod inte logiken bakom viljan att vilja vara osynlig. Men då kom ju jag och Cheppi in på diskussionen om alla fördelar med det. Exempelvis du kan planka flyg, äta hur mycket du vill på ICA, råna en bank. Du har världen i dina händer!

Diskussionen pågick i sissodär 15 minuter när vi kom in på alternativet "gå igenom väggar". Vilket Cheppi tänkte kunde vara bra, eftersom att du kan gå vart du vill och hur du vill. Men du måste ju vara maskerad om du ska göra någonting dumt! Så den idén kastade vi i papperskorgen.

Att flyga ville vi inte någon utav  oss eftersom att det är energi krävande och du måste dela trafiken med fåglarna. Och det skulle ju ändå ta världens tid att ta dig överallt!



Hitta Amandan!
She's reading your mind!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Isabella Skyline

Explore everything , stop at nothing.

RSS 2.0