This I love.

This I love - Guns N' Roses . Ett mästerverk av Axl Rose. Men resten av albumet är inte lika mycket att hurra för kanske.
På ett sätt känns det som att när Guns N' Roses hade sin storhets period så valde de att sluta alldeles för tidigt, och nu vad är det, 12 år sedan? Så har de släppt ett nytt album. ryktena säger att bara en av original medlemmarna är kvar. Är det verkligen GNR då?

Det jag vill få fram är att GNR verkligen var hur bra som helst.  Deras tid kanske inte är över ännu, men de borde ändå inte "slutat" så tvärt som de gjorde. Deras musik är legendarisk, ja jag tycker det i alla fall, vem känner inte till ngt från dem? Men när man lyssnar till "this I love" så smälter man. Texten är så vacker. Och hans röst gör så att jag ryser. Det får låta hur mesigt som helst när jag skriver det. Men ett mästerverk är ett mästerverk, och i sann GNR anda också!


No matter how I try
They say it's all a lie
So what's the use of my
Confessions to a crime
Of passions that won't die
In my heart

So if she's somewhere near me
I hope to God she hears me
There's no one else
Could ever make me feel
I'm so alive
I hoped she'd never leave me
Please God you must believe me
I've searched the universe
And found myself
Within her eyes




Riktigt bra om jag får säga det själv. Kan lyssna på den om och om igen.
Tll Något annat nu kanske, ska käka snart sen blir det dags att förbereda sig inför kvällen som kommer. Middag på hotell De Geer som jag redan nämt, med J, och några till. Efter det blir det fest där. Och då kommer I, också att dyka upp- och hoppas att kvällen blir lyckad för er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Isabella Skyline

Explore everything , stop at nothing.

RSS 2.0