Religion är en privatsak

Håller på med min Religions B uppgift. Skulel säkert vara inlämnad för längesen har ingen aning. Men jag måste bara skriva det att Rochard Dawkins har många intressanta idéer gällande Religion m.m. Jag måste verklugen säga att jag håller med honom på vissa punkter!

"Dawkins vill ha en klar åtskillnad mellan kyrka och stat, respektive religion och skola. Han menar att religionen är en privatsak och skall inte blandas in i politiken och det offentliga samhället." 


Och jag kan inte göra annat än att hålla med!



Saknar min gumma också. Men sådan tur är att hon kommer hem ikväll. Vi har faktiskt hållt kontakt via mail och skvallrat och haft oss. Jag vet at hon längtar efter mig också ;)


Kommentarer
josefin

nu är jag hemma min lilla vän. så du kan ju ringa så kanske vi kan hitta på något intressant ikväll? iofs allt vi hittar på är väldigt intressant!! :p

2009-02-23 @ 14:37:28
URL: http://charleey.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Isabella Skyline

Explore everything , stop at nothing.

RSS 2.0