What to do?

Jag sitter här och reflekterar över samtalsämnet familjen hade under middagen. Nämligen vad ska jag studera efter gymnasiet? Och ska jag göra det direkt, eller vänta ett tag? Vart jag ska studera? .. Ja, ni förstår vad det är jag menar. Jag har sedan urminnes tider brunnit för historia och arkeologi. Men jag är också väldigt mycket för Filosofi och mänskligt beteende m.m. Jag har en liten aning om vad jag ska läsa, menändå så finns det någonting inom mig som säger att jag inte ska välja en allt för 'enkel inriktad' utbildning. För tänk om den då är fel för mig?  Jag ska söka till universitetet direkt, men inte nödvändigtvis tacka ja direkt. För jag vill också resa! Jag vill ha lite mer livserfarenhet innan jag sätter mig med näsan i massa skolböcker igen! Visst att läsa på universitet är en livserfarenhet det med, men ni vet vad jag menar!

Tips någon? Hur gjorde du? :)


Kommentarer
Jesper

Mitt tips är att ta ett viloår och bara jobba lite kanske men mest bara vila för då kommer förr eller senare idéerna fram!

2009-02-09 @ 10:37:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Isabella Skyline

Explore everything , stop at nothing.

RSS 2.0