6 months, Final Countdown

Graduation (Friends Forever) lyrics- Vitamin C,

As we go on, we remember
All the times we had together
And as our lives change,
*Come* whatever
We will still be, friends forever .


Jag avskydde min klass i början. Men åsikter förändras, tider förändras. Nu är det ungefär ett halv år kvar tills tiden är inne (ute?). Tiden för studenten, avsked, tårar, saknad m.m. Jag kommer sakna min klass otroligt mycket. Har trots allt träffat de där människorna 5 dagar i veckan i snart 3 år ( Om vi räknar bort allt skolk m.m). Idag när skolan började så tror jag inte att det var en jävel som inte tänkte på att vi inte har så mycket tid kvar. Jag menar inte bara klassen utan alla människor i skolan, Treorna mest dock. Jag tror också att den känsla många av oss har är ångest. Känslan av att vi inte gjort tillräckligt bra ifrån oss, känslan och vetandet om att vi kunna gjort vissa saker annorlunda. Man kunde ha gjort mer, men kunde ha gjort mindre. Man hade kunnat ta lite mer tid för skolan, kanske lite mindre tid för skolan och mer för vänner,pojkvän eller familj?  Ja, listan kan bli riktigt jävla lång. Men istället för att fylla sitt huvud med sådana tankar kanske man ska ta vara på de tiden man har kvar? Tänkte på den lilla tid vi faktiskt ha kvar, och göra den till det bästa. Slita sig från det gamla, som man inte är nöjd med och skapa någonting som man faktiskt är nöjd med!
Jag vet att när mina vänner snckar om att vi ska göra ditt och datt i sommar, i höst & i vinter. De planerar för det kommande året som om att vi fortfarande har all tid i världen kvar.  Jag kommer på mig själv med att tänka
" Jag kanske inte ens är här då". Jag vet itne ens vart jag är i sommar? Jag kanske inte ens är i Sverige.  De kanske inte ens är här. Vi kanske inte borde göra så många framtids planer, utan istället försöka med att njuta av det vi har nu, ta vara på det...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Isabella Skyline

Explore everything , stop at nothing.

RSS 2.0