Old School,

Tjenna tjenna,

Blev inte mycket plugg, kom fram till att det inte var så lätt att plugga. Bättre att läsa igenom skiten så jag har en aning om vart jag ska leta sedan på provet. Fortsatte istället läsa min bok Old School av Tobias Wolffsom  en Engelska C uppgift. Vi fick välja vilka böcker  vi ville och jag tog den här. I början var det väldigt svårt att hänga med, då författaren hoppade fram och tillbaka i handlingen och beskrivningar väldigt mycket. Han råkar nästan jämt komma ifrån ämnet. Dessutom är det inte så noga noterat vem som säger vad, vilket gör det ännu svårare att hänga med. Boken är väldigt överskattad, men dock väldigt hyllad. Nu när jag läst ungefär 60% av den börjar den bli bra. Jag tror att det är för jag har lärt mig författarens sätt att skriva (ja, det tog lång tid!). Handlingen är sisådär, men det fungerar. Huvudpersonen har ett alldeles för utbildat språk för sin ålder måste jag säga. Han pratar som om han vore 50 år fastän han är i min ålder, något år yngre kanske. Men den är värd att ta sig igenom tycker jag, och jag fastnade för en mening som väldigt starkt och jobbig människa i boken sa : Give in to fear is to already be dead. Det var något bra tycker jag och fick mig att tänka efter  VÄLDIGT mycket! Det får bli dagens visdoms ord!

Men nu är det dags att gå och lägga sig och läsa igen för att sedan somna in och ha sovmorgon till, hmm, 11.00 kanske?Jag börjar inte förns än 12.40 men ändå. Det blir alldeles lagom!  :)

Hade gött Girls n' Boys!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Isabella Skyline

Explore everything , stop at nothing.

RSS 2.0