2011-08-18 Salsa

Ojski Bojski!
Ja som de flesta av er vet så var jag ju och dansade Salsa i tisdags!  Jag och annie bestämde oss för att gå och det gjorde vi.  Vi skulle på lektion först men lektionen hölls mitt i baren där alla kunde se och som den svensk jag ibland är vågade jag ju inte gå med utan en eller två öl! Efter lektionen forstatte det hela kvällen och jag dansade med flera, väldigt roligt!  Faktiskt den roligaste utekvällen jag haft här i Sydney hittils. Vi var där från 8 ungeför och drog oss hemåt vid 12 eftersom att jag hade lektion nästa morgon.

Det gick hur lätt som helst att vakna på morgonen och ta sig till skolan men skolan var dessvärre inte lika rolig eftersom att vi inte hade några intressanta lektioner. eller jo en, Global Culture var väldigt intressant då vi diskuterade orientalism idag som exempelvis använde sig president Obama väldigt mycket av det tyvärr. För er som itne vet vad orientalism är så är det INTE olika orientaliska språk. I alla fall inte i det här sammanhanget utan det är mer ett sätt där västvärlden beskriver och gör stereotyper av östvärlden. alltså jag kan inte förklara det bra på svenska idag känner jag. Det är mer invecklat än det i alla fall, hehe!

Jag kom hem runt 6-7 och var så himla trött så det enda jag gjorde var att äta och sen gå och lägga mig. Och sedan vaknade jag och då var det helt plötsligt IDAG!
Idag började jag skolan kl 2 så tog bussen runt 1 där. Hade tutorial och jag älskar allt med den kursen till coh med Essän (än så länge). Pratade med min nyfunna vän John som är pensionär och har bestämt sig för att börja plugga lite arkeologi osv. Sen gick vi in lite på hur våra presentationer i kursen skulle se ut. Det är ju så att var och en blir tilldelad ett erkaologiskt föremål som vi sedan ska få göra research på och sedan presentera etc. As roligt att äntligen få känna sig som en riktig Arkeolog. eller blivande!  Kan inte förklara hur mycket jag saknat det i vår utbildning på HGO, alltså praktisk undervisning. Det är otroligt givande och lärorikt!
Resten av dagen så har jag mest pluggat snackat med vänner och Familj och lite sådant myspysigt! :D
hoppas att allt är bra med er :D
puss puss


Kommentarer
natta

Tack för kommentaren! Såg den inte förns nu hehe. Har du det bra där nere bland känguruna HAHA :D

2011-08-22 @ 00:27:34
URL: http://bringthanoice.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Isabella Skyline

Explore everything , stop at nothing.

RSS 2.0