2011-08-28 Life is wonderful

Tja!
Igår var nog den bästa dagen hittils här i Sydney. Dagen började med att vakna upp såklart haha.
Sen tog vi tåget till town Hall och käkade på KFC (förstår inte what all the fuss is about). Sen drog vi ner till Darling Harbour och gick runt lite vi var påväg tillö det marina museet. På vår väg dit såg vi en street performance grupp. De heter beat the streets eller något sådant. Väldigt fint ögon godis plus  riktiga dansare. vilka entertainers de var! Humor, dans och tricks. Det var det bästa med hela dagen förstås. Sen drog vi till Museet och det var också coolt. Dock något av ett antoklimax efter ögongodiset! Det var intressant och jag tror jag såg varenda film och spelade varenda spel (quiz) som de hade att erbjuda!  Men sen var det slut med det och dags att ta sig till ett ställe ett ställe att käka på och säga hejdå till snyggingarna i Darling Harbour.  Vi drog till The rocks och letade efter mat men det var inte så lyckat eftersom att allt antingen hade stängt eller var för dyrt. Men the rocks är ju sydneys äldsta stadsdel så det är mycket vackert :)

Vi bestämde oss för att dra till newtown istället och käka på moo burger. Hur stora hamburgare som helst men lika äckliga som de var stora. Pommen var riktig mumsig dock!  Träffade också en svensk tjej som jobbat där i ett år och hade på något sätt fastnat i sydney och älskade det. Vilket jag verkligen förstår :)

Sen begav vi oss hemåt, väldigt trötta måste jag tillägga. Och efter det hände inte så mycket. Ida och Annie uppdaterade sin blogg med roliga citat från yours truly ^^  sen blev det twin peaks och sedan godnatt!





Kommentarer
Karolina

Nu har jag kollat igenom hela bloggen, låter som att ni har det jättebra vilket var precis vad jag hoppades på!=) Tänker på er ibland och undrar om ni cruisar på stranden eller upptäcker massa häftiga saker om aboriginer hihi=) En stor kram till både dig och Cheppih och lycka till nu framåt med allt - våga för att vinna!=)

2011-08-28 @ 14:26:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Isabella Skyline

Explore everything , stop at nothing.

RSS 2.0