2011-07-10

Fortsättningen på igår gick till på så sätt att jag och Cheppih såg på varsin film och sov. Men innan vi sov kom förstås våra roomies och väsnades som bara den. Jag förstår mig inte på dem när vi kom klagade de på de tidigare tjejerna och sade att de gjorde mycket ljud ifrån sig. Då undrar ju jag bara har de inte hört sina egna röster? De är cirka 26 år gamla och beter sig som små fjortisar som är i behov av bekräftelse och det sker på så sätt att ”den som hörs mest, syns mest”. Det är fruktansvärt irriterande! En och en klarar jag av dem men inte när alla tre är tillsammans, en del människor ska bara inte vara i grupp.  Usch vantrivs här. Man vill inte vara här men ändå är det här vi spenderar mest tid. Det är bara en av våra rumskamrater som är okej och hon är inte en del av det ”gänget”. Hon visar hänsyn när andra sover och så vidare. Tack och lov!

Idag vaknade jag vid 8.00 och kunde inte somna om för att jag hade så ont i armarna och axlarna. Sådan tur var Cheppih också vaken så vi drog och köpte frukost för att sedan dra vidare in mot centrum för en handduks-jakt! Har massa fina bilder som jag bifogar här nedan. Sydney är himlans vackert!  Vi tog William Street (Wille du har en gata döpt efter dig)ner mot Hyde Park och tog ett par bilder för att sedan dra vidare. Det är skönt att se nya människor hela tiden istället för samma ansikten jämt. Storstäder är verkligen min grej måste jag säga.

Efter handduks-jakten, som var väldigt lyckad, drog vi oss mot vårt hostel igen. Fick äntligen duscha! Har längtat och längtat efter det. Dock minns jag en sak om handdukar som jag kanske borde tänkt på innan jag använde den, man måste ju tvätta den först! Eftersom att jag är så duktig köpte jag självklart en svart handduk vilket ledde till att hela jag blev täckt med svart ludd. Väldigt lyckat, haha.
efter duschen var det meningen att jag och Cheppi skulle göra oss iordning men på något sätt vaknade vi några timmar senare... Aa, jag vaknade några timmar senare Cheppih ligger fortfarande och sover och har ont i magen stackarn.

Jag vet inte om det är en flygplans skada men jag har fortfarande sjukt ont i armen. Ni kommer ihåg hur växt värk kändes när man var mindre? Tänk er det fast i båda armarna och axlarna och 10 ggr värre. Jag antar att det är efter planet för annars vet jag inte vad det kan bero på. Kanske min säng som jag sover i. Ajja, tog en tablett och nu har det lugnat ner sig sådan tur är.

Planen för veckan är att gå på hus visning för vi klarar inte av att bo på det här stället med dessa tjejer. Att byta rum är inte en möjlig åtgärd då det skulle kännas elakt och tjejerna skulle säkert hata oss och göra livet på vårt hostel osäkert. Ja, det är sådana där tjejer som verkar gadda ihop sig och utföra High School fasoner! Tänk fjortis vet ni!

Saknar familjen men har ingen direkt hemlängtan ännu. Försöker bara njuta av att vara på andra sidan Jorden som jag så länge drömt om!

Puss & Kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Isabella Skyline

Explore everything , stop at nothing.

RSS 2.0