2011-07-18

Som sagt i lördagsd var vi ju och träffade Cheppis polare Paul och hans vänner och det var jätte trevligt. 
Vädret var inte det bästa, men sådan tur var så hittade vi en pub ganska snabbt så vi behövde inte gpå så mycket i regnet. Sen på Söndag , alltså igår, flyttade vi till ett nytt ställe på cope street som ligger alldeles i närheten av ett dåligt område! YAY!

Stället är en gammalt renoverat chapel så det är stort, kallt och högt till tak. Det enda positiva med stället är att internet är bra och det är en stor garderob. eftersom att det tydligen är ett kollektiv så finns det ju flera våningssängar där andra gäster är menade att sova men eftersopm att stället är nyrenoverat är jag och Cheppi de första som flyttat hit. Det är iskallt så jag blev ännu mera sjuk än vad jag var innan oturligt nog. När jag skulle damsuga badrummet igår råkade jag på något slags spindel bo med massa spindlar och jag skrek så högt, usch så rädd jag blev! Blev även rädd inatt då jag drömde om giftiga spindlar och jag vaknade upp i panik sittandes och skrikandes (trodde bara sånt hände på film). Usch vilken jobbig känsla det är att vara rädd för att sova och gå på toa eller duscha. Men vi ska flytta så snabbt vi hittar ett ställe!

Till positiva saker nudå! :D
Orientation Week började ju idag och det är precis vad det låter som. Eftersom att jag är här för att plugga så spenderar men typ en vecka på campuset och gör olika aktiviteter och får information. Typ som en nollnig fast minus nollningen för er som fattar vad jag menar haha!  Campuset är SÅ stort, jag vet inte om jag överdriver men jag tror att det är större än Finspång (oj så omöjligt haha) och man skulle lätt kunna gå vilse där. Det verkar väldigt bra hittils och jag längtar faktiskt till att börja skolan och få uppleva student livet här i sydney som är HELT annorlunda från det på lilla Gotland.  Det var ungefär 50,000 studenter  som ska börja nu under semester 2. Och av de internationella studenterna alltså study abroad och exchange så var det nog flest Amerikaner tror jag. En enda liten Finsk kille också haha!



Paul och Cheppi, friends reunited!  3 år sedan sist :)



Här samlades vi, en av byggnaderna på Campuset:


Ser det inte ut som innergården på Hogwarts eller? :P


Någon annan vy


En annan vy andra sidan gatan från international student office tror jag:



_________________________________________________________________________-

SÅDÄR. Nu kommer bilder på stället där vi bor. Det är fräscht på bilderna, det är ju som sagt nu renoverat. MEN det har också stått obebott ett tag så det är kallt, spindlar och kackerlackor och andra insekter. Jag vågar som sagt itne gå på toa här haha! :D


Garderoben:



Där vi sover, fancy huh?  Jag sover längst in!



Vår enda värmekälla:


Soffa:


Matbord:


Köket:


Kommentarer
sari

Ser ju jättebra ut!Skolan är ju superfin!

2011-07-18 @ 18:01:59
Pappa

ser ju riktigt nice ut...se till så custodian snubben installerar lite fler element :o)

2011-07-19 @ 12:01:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Isabella Skyline

Explore everything , stop at nothing.

RSS 2.0