2011-07-19

Hallå allihopa!

Idag så har vi enrolat i skolan. Alltså registrerat oss ordentligt det enda som vi behöver göra nu är att droppa en kurs då vi har en för mycket. Gillar skolan mer och mer faktiskt. De hade en barbecue idag där de serverade grillade korvar med något slags brosk i (?!!) och vet ni vad de serverade till? JO, två rost-franska! Mmm, gott!  Haha, nej verkligen inte. Jag undrar vart fantasin och viljan att göra mat tog vägen?

Efter grillningen drog vi på en dags trip till Manly som är lite mer norrut och därför tog vi en färja dit och eftersom att det var en trip med skolan träffade vi på lite nytt folk bland annat två svenska tjejer som vi ska färfesta med innan "Welcome"-partyt på Torsdag. Jätte trevliga tjejer och de första svenskarna vi träffat här!
Trippen blev tyvärr inte så lyckad då vädret slog fel och det började regna. Och Manly är ju ett riktigt sommar ställe, men det hindrade inte andra studenter från att hoppa i havet och försöka bada. Med betoning på "försöka". efter en snabb shopping tur på några rea ställen och Cole's drog vi oss hemåt med förjan igen och lagade mat.

Efter det har vi inte gjort mer än att chilla här hemma. Har pratat med Amanda och mammsie lite granna (pratade med pappi, Jenny o William igår). Nu tror jag nog att jag ska lägga mig i sängen och läsa lite faktiskt, känner med helt slutkörd i kroppen så jag tror att det behövs. Hoppas att allt är bra med er där hemma och att ni har bättre väder än oss!


P.S  Blev inga bilder idag eftersom att det spöregnat heladagen :)  D.S



Puss o kram!







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Isabella Skyline

Explore everything , stop at nothing.

RSS 2.0