2011-07-25

Första riktiga skoldagen idag. Och jag gillar det hittils. Jag ska ju gå fyra kurser samtidigt här och idag hade jag två lektioner för två olika kurser. The Greek Odyssey : the first millenium BC och Athropology and the Global. Jag gillar ju antiken och grekland väldigt mycket så kursen kommer bli intressant även om jag gått sådant tidigare! Det som jag verkligen gillar med Greek kursen är att vi kommer spendera mycket tid i ett museum (backstage haha) och studera föremål och presentera dem och så vidare. Det är så skönt att för en gångs skull göra någonting praktiskt istället för att sitta med huvudet nedgrävt i böcker.  Och den andra kursen, alltså antropologi kursenm verkar också bra om något kanske lite filosofiskt och flummig. Men det passar ju mig alldeles utmärkt!  

Skolan är otroligt bra och det går så otroligt mycket människor där!  Det är liksom.... Eehmm.. Om vi sägher såhär de människor som går (som jag ser) i visby, på högskolan är ungeför 1/6e del av dem som man ser här på Sydney Uni. Det älskar jag!

Imorgon har vi våran första lab kurs som jag sett fram emot länge. Av den enkla anledningen att det varit sådan stor brist på praktiskt arbete på högskolan på Gotland precis som jag nämnde förut. Är dock en smula nervös eftersom att labb aldrig varit min grej riktigt då jag är alldeles för klantig! Det ska nog gå bra i alla fall.  


Saknar er där hemma!  <3


Tyvärr inga bilder idag heller då upplandnings tiden startar om hela tiden så kommer inga bilder upp :( Ska försöka fixa det snart jag lovar! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Isabella Skyline

Explore everything , stop at nothing.

RSS 2.0