2011-07-27

Idag skulle jag och Cheppih skriva upp oss på en ny kurs men eftersom att vi kom ihåg fel byggnad så hittade vi inte så vi får ta tag i det nästa vecka. Det var så roligt för dagen innan hade vi gått till våran advisor Kenny som läspar något oerhört så Cheppi skrev ned en sak och jag en annan. Så det blev ingenting alls istället. 

Men då mötte vi upp Ida och Annie istället och gick och tittade på olika Societies istället, ni vet "nationer" eller ämnesföreningar. Det fanns allt möjligt bland annat chocolate society, malaysian bibles studies, surfers societies och costume society. Tyvärr så gick vi inte med någon eftersom att vi letade efter en för arkeologer men hittade den inte.
efter det drog vi vidare till Bondi för husvisning och hyresvärden var ju en riktig färgglad karaktär minst sagt. Tyvärr (igen) så hade några precis tagit det stället vi först var ute efter. Men han visade oss två andra och det första av dem var helt okej bara att badrummet var lite äckligt ochd et är något jag inte kan leva med faktiskt. Taket till det stället var dock helt underbart!  Det hade världens finaste utsikt över bondi jag ska visa på bilder nedan.  Det andra stället han visade var perfekt, det ligger nära strande och det är fräscht och har pool. Jag hoppas, HOPPAS att Ida kan kommer över sin rädsla för kackerlackor så att vi kna flytta in dit. Hon såg en död kackerlacka där så hon blev tveksam.

Efter husvisniongen drog vi ner till Bondi beach för att kolla in surfarna lite. Efetrsom att det var kväll och eftersom att det är vinter var det ju inte så många som vi hoppats på. Efter det käkade vi och nu är jag hemma och ska titta film och vila eftersom att lilla jag har gått och blivit sjuk IGEN!  :)

Hoppas att alla har det bra!  :)

Utsikten från den första lägenheten:
Bondi Beach, inte lika stort som man tror:









Kommentarer
sari

Ja livräddarna på Bondi beach har man ju sett på tv o du är där Irl !

2011-07-27 @ 15:48:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Isabella Skyline

Explore everything , stop at nothing.

RSS 2.0