2011-07-31 Hello Bondi

Hejsan allihop! 
som jag skrev tidigare så är jag numer påväg att flytta till en lägenhet i Bondi Beach!
Det är en jätte fin lägenhet med tre sovrum, eller egentligen två men det ena är jätte stort och skiljs åt av en stor garderob. Det kommer bli mitt, Cheppis och annies rum. Ida kommer få ett eget eftersom att hennes efterlängtade pojkvän snart kommer ner hit. Det är ett fint kök där det mesta ingår alltså 100 knivar, 1 gaffel och en massa skedar även en fritös. Badrummet har ett badkar och en tvätt maskin vilket är mycket bra då vi slipper dra till en laundromat och tvätta våra grejer. I vardagsrummet har vi typ tre soffor varav en är en bäddsoffa om jag förstod det hela rätt. Vi har dessutom en bakgård/trädgård med en gunga och väldigt mycket gräs där en trädgårdsmästare av något slag kommer ta hand om gräset en gång i veckan!

När vi skulle betala bonding fee blev vår nya hyresvärd Mark väldigt intresserad av svenska pengar och det hela slutade med att han köpte en 20a av Ida! HAHA, tydligen så brukar han köpa värdelösa saker. Det som facinerade honom med vår 20a var ju då Nils Holgersson (?), alltså mini gubvben på någon av sidorna på 20an! Vi berättade historien och han var helt enkelt tvungen att köpa den. :)
Efter allt med lägenheten drog vi och tog en öl var på något öl café för att fira. Det är så underbart att hänga på¨bondi för man ser den enda skataren efter den andra och den ena surfaren i våtdräkt(alltid barfota) efter den andra springa förbi blöt efter surfandet. Det är fin utsikt och alltid coolt folk att studera.

När vi kom hem gjorde vi inte så mycket, vi lagade väldigt god mat. Maten bestod av fläsk kött stekt i soja med diverse kryddor, potatis, champinjoner och broccoli!  Mätt som en plätt blev jag ju såklart och lade mig ner i sängen för att glo lite på "Community" som är min nya serie.
Efter ett par timmars gloapande petade cheppi på mig och sa att jag måste gå in på Facebook. Intresserad OCH nyfiken som jag är var jag ju tvungen att logga in och kolla och tydligen hade Annie och Ida skickat en video med vår ex blivande hyresvärd Dimitri (han som jag berättade om för något inlägg sen). Tydligen är den mannen ganska känd här i krokarna för att vara en ex special force soldier från ryssland och hans kropp och speedos* han strosar omkring med. MEN videon handlade faktiskt om hur han var som hyresvärd, vilket var ganska intressant eftersom att det inte stämde med det intryck vi fick av honom. Jag ska ge er en länk till videon:

dimitris Downfall:    http://video.au.msn.com/watch/video/dimitris-downfall/xe106ka?cpkey=2c2237d8-2999-46f0-b074-0d239372083a



Det var ungefär vad min fina dag bestod av. Orkar inte så mycket mer eftersom att jag är sjuk och vill vila upp mig infär skolan den kommande veckan!

P.S  andvändbar fakta här i Oz: Speedos eller så kallade badkalsongar kallas för smugglers. D.S










Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Isabella Skyline

Explore everything , stop at nothing.

RSS 2.0