2011-09-04

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLOOO!

Just nu sitter jag och ska börja plugga till våran In- Class test, Laboratory Methods!
Därför tänker jag ju självklart passa på att blogga eftersom att det passar så bra!
Ja nu förstår ni har det ju hänt ganska mycket sedan jag bloggade sist, tänker inte låtsas som att jag vet när det var, men here we go!

I fredags så anordnade Universitetets Buddy club en photography scavanger hunt det vill säga en skattjakt där vi letar efter ledtrådar och utför uppdrag för att sedan fota dem för att bevisa att vi faktiskt klarade det!
Vi samlades utanför Hogwarts och teamade ihop oss i ett lag; Jag, annie, Ida, Cheppi och två tyskar vid namn Nescha och Katarina. vi var ett underbart kreativt lag och våran laganda var otroligt bra. Vi blev tilldelade 15 ledtrådar, en karta och en kokosnöt. TEAM COCONUT GIRLS! Vi fick en kokosnät eftersom att man inte fick fuska, kokosnöten skulle vara delaktig i ALLA bilder.  Vi sprang runt i Glebe,och The Rocks och hittade alla dessa ledtrådar och slutförde ALLA våra uppdrag plus några av extra uppdragen som man fick bonus poäng för. Uppdragen var ledtrådar runt i city och olika byggnader och så vidare och eftersom att vi hade ALLA uppdrag och fin street art så vann vi ju (självklart, vilka skulle annars vinna?). Vi vann 150 $ att spendera på alhohol och bowling på Kingpin Bowling i Darling Harbour och detta pris ska vi nog spendera nästa helg eller helgen efter det.  Hunten slutade på ett vackert hotell tak med utsikt över Opera Huset och solnedgång. Det blev öl och lite mat. Vi köpte en massa jugs (ölkannor) och delade på. Kvällen slutade dock tidigt för IDa och mig eftersom att jag ville hem och prata med min Kära bror anton som gått och blivit tonåring (väx INTE mer kära bebis!). Kvällen slutade runt 7-8 där dock kändes det som att klockan var 2 när vi kom hem!  Annie och cheppi fortsatte sina bravader på någon pub och the rest is history :)

Lördagen var dokc inte lika rolig eftersom att alla var trötta och det var plugg time. Jag pluggade hela dagen. Och på kvällen var det dags för mig och Annie och titta på film coh det blev "something borrowed". Aldrig mått så dåligt efter en film kunde knappt andas av ångest och vi förstår inte riktigt varför. Just därför tittade vi på en till film "Friends with Benefits" som jag redans ett men den är ju bara för härlig!  efter det var det läggdags och sedan en helt ny dag.

Vaknade vid 12 idag och sedan drog jag och Annie ner på stan (Bondi beach, haha). annie råkade köpa ett par snygga byxor eftersom att både hon och jag tyckte de satt perfekt på henne. Sedan mötte vi upp Cheppi (efter en hel del sökande efter kvinnan) och käkade lite take-away på strande. Nu sitter jag här och ska plugga :)

Puss o....Puss! hihi :D







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Isabella Skyline

Explore everything , stop at nothing.

RSS 2.0