2011-09-27 Kära Familj, Släktingar och Vänner

Hej Kära Familj, Släktingar och Vänner!
Jag har fått kommentarer och dålig uppdatering men ska säga er att vi inte har haft internet på en och en halv vecka, så det är den tråkiga anledningen tyvärr.  Men nu verkar det fungera bra och jag tänker inte ställa några frågor utan bara njuta! :)

Hoppas att allt är bra med er med mig är det helt okej. Har spring break nu men med det kom ju självklart det dåliga vädret :(
Nå.. vs har hänt på senaste? Ingenting roliga i alla fall har haft cirka 4 uppsatser, tutorials och prov de senaste två veckorna och för att inte glömma två presentationer. En mycket upptagen Amanda här förstår ni och jag känner inte heller att det gått bra på detta grejer förutom kanske presentationerna. Det har varit mycket svårt med allt för de har inte samma system som i Sverige och det är mycket mer vikt på grammatiken här och eftersom att engelska inte är mitt första språk kan det krångla till lite ibland. MEn man får helt enkelt hoppas på det bästa!

Pengarna börjar rinna ut också men då får vi gra saker som inte kostar som att gå till stranden (har absolut inga problem med det :D). Brännan har inte kommit riktigt ännu , konstigt nog tar det mycket längre tid att bli brun här än i sverige, kan ni ens tänka er det? Det här landet har strst procentvad gäller hudcancer fall vilket jag förstår eftersom att solen inte känns ibland. Har dock inte blivit bränd ännu och använder alltid solskyddsfaktor så ta det lungt där hemma oroa er inte :)

En trevlig sak idag faktiskt, var på Sydney Aquarium vilket var väldigt trevligt. För det första var det trevligt att komma ut ur huset istä'llet för att sitta vid datorna och spela the sims medeltiden (det är min lov grej, tror kussen evelina förstår mig). Blev tyvärr lite besviken på Haj avdelningen då de bara hade sandtiger hajar, strung rockor och citron hajar. Vet inte varför jag blev besviken eftersom att jag vet att de inte kan ha några hajar och jag vet att de definitivt inte har vithajar som dock pryder alla deras reklam bilder. Men reste av fisk världen var otroligt vacker opm något svårt att ta kort på. Jag tog så mycket bilder jag kunda på hitta nemo fiskar så vi ska se ifall ni kan identifiera dem haha :D
Som ni kan frstå var det väldigt svårt att ta bilder med min digital kamera eftersom att jag inte lärt mig den riktigt ännu och en del fiskar är väääldigt snabba och kamera blyga. Men de snälla krabborna hade ingenstans att ta vägen så de fastnade på bild :)


Juste, jag lägger uppp dem dåliga bilderna med så får ni se min underbara skill i fotografering!


























Kommentarer
sari

Fiina bilder ju!Det är inte lätt att få bra foton på sådana ställen!

2011-09-28 @ 19:14:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Isabella Skyline

Explore everything , stop at nothing.

RSS 2.0